28 Ağustos 2009 Cuma

İngiltere yolculuğundan diğer kareler

Lonra'da oldukça tanınan Harrods mağazası. Bir kazada ölen Prenses Diana'nın, yine aynı kazada ölen Mısırlı sevgilisi Dodi El Fayed'in babası bu mağazanın sahibi. Şu ana kadar gördüğüm en büyük alışveriş mağazası, fiyatlar da Lonra'ya göre normalin biraz üstünde. Mağazayı gezmekle bitiremiyorsunuz.
Bakınız şekil1-A'da fiyatların uçtuğu reyonlardan biri. İngiltere'ye gittiğinizde bu gibi pahalı mağazalar yerine kıyafet ve ayakkabı için Primarks'a uğramanızı öneririm. İngiltere insanlarında bir Primarks çılgınlığıdır gidiyor. Sokakta ellerinde kocaman Primarks poşetleriyle dolaşan bir sürü insan görüyorsunuz. Çok güzel bir spor ayakkabıyı 3-4 pound'a alabiliyorsunuz. Bazı ayakkabı ve kıyafetler Türkiye'den daha uygun fiyatlı Primarks'ta. Sakın uğramayı unutmayın, nerdeyse her caddede bir şubesi var.
Thames nehrinin sefasını süren bir topluluk...
Oxford'da bir üniversitenin kilisesi. Sağdaki yaşlı kadın ben ordan ayrılana kadar ağlayarak dua etti.
Oxford. Bir kolejin girişindeki heykel. 'Collage' bizdeki 'kolej' onlarda 'ücretli üniversite' anlamına geliyor.Yani bizdeki lise dengi özel okullar değil aklınızda bulunsun. Oxford'da heryer kolejlerle, yani üniversitelerle dolu. Orda da ÖSS'ye girme stresi yerine üniversite paramı nasıl ödeyeceğim kaygısı var.
Oxford Botanic Garden.

Heryerde sanat eseri tadında binalar, gözü okşayan ince bir estetik.

Bir tane de bakımsız bina yakalayayım diye çok uğraştım rastlayamadım. İngilterede evinizin rengine devlet karar veriyor. Diğer binalarla uyumu açısından.
Şimdilik bu kadar görüşürüz yakında. Sevgiler...

17 yorum:

  1. Harika, gerçekten seninle geziyor gibiyiz,paylaşımların devamını bekliyoruz,sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  2. İnanılmaz güzel kareler.
    Canım artık burdamısın. Diğer blogda yokmusun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. bu da güzeldi.devamı yok mu :-)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel fotoğraflar!diğer bloga da devam edicekmisin?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. İngiltere'nin merak ettiğim,görmeyi çok istediğim yerlerini resimlemişsin.Nehir karesine bayıldım..Kültür böyle bi şey işte.Gezip, görüp yaşıyıcaksın.Gez paylaş Esra'cım bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. ben ençok şu dağların arasındaki büyük şatolarını merak etmişimdir resimleri varmı oralarında ? sevgiler

    YanıtlaSil
  7. gitmesekte gitmiş gibi olduk sayende hayatım:)))) öpüyorum sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. her şey çok hoşş
    ama özledik ....
    nerelerdesiiin ????

    YanıtlaSil
  9. Yeni bloğun hayırlı olsun canım. Çok güzel bir gezi olmuş, resimler harika sayende gezmiş gibi olduk, teşekkürler paylaşımına, sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. merhabalar arkadasim gezdigin yerleri ne guzel anlatmissin.ben 2 aydir fransadayim senin kadar fotograf cekemedim:))
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  11. ne güzel yerler, çok güzel :)

    YanıtlaSil
  12. sayenizde gezmiş gibi olduk.sağolunuz.

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir yolculuk olmuş. Sayenizde biz de gezmiş gibi olduk. Teşekkürler.

    YanıtlaSil